{ "title": "Tasarımda Altın Oran", "image": "https://www.altinoran.gen.tr/images/tasarimda-altin-oran.jpg", "date": "23.01.2024 06:21:59", "author": "orhan alem", "article": [ { "article": "Tasarımda altın oran, tasarımda esasında tek bir şey demek değil. Nedenini buradan öğrenebilirsiniz. Zanaat, yapı ve dizayn dünyasında, altın oran çok fazla önemli şöhret kazanmıştır. Le Corbusier ve Salvador Dalí benzeri önemli adlar çalışmalarında altın oranı kullanmıştır. Giza Piramitleri, Parthenon, Michelangelo tabloları, Mona Lisa ve hatta Apple logosunun bile bu sayıyı ihtiva ettiği söyleniyor.

Tasarımda altın oran mizanpajın hazırlanmasında önemli kolaylık ve yaratıcılık sağlamaktadır. Tasarımda tespit edecek ve estetik onay edilen sayfa orantıları Altın Oran'a yönelik belirlenir. Yatay ve dikey çizgiler sistemi altın oran mizanpaj kısmında sayfa düzenine uyumlu ve uygun format seçiminde de yardımcıdır. Altın Oranın anlam edilmesi amaçlı kullanılan simge, Fi'dir.

Neden Altın Oran?

İlk defa Öklid'in Elementler adlı eserinde 2300 sene öncesinde tarif edilmiş durumda olan kavramın özgün tanımı şöyle: Tek minik sayı, tek önemli sayıya oranlanıyor ve çıkan netice, önemli sayının, bu 2 sayının toplamına oranına eşdeğer çıkıyorsa, bu 2 sayı altın oranda onay edilir. Bu koşulu imkânı sunan ölçüt genelde 1,6180 olarak yazılıyor. Altın oran her vakit belli bir süre yoksun çıkmaktadır. Yalın tek Türkçe ile yorumlamak gerekirse, elinizde 2 nesne var diyelim (Ya da tek tek nesne var da onu 2 nesneye ayırabiliyorsunuz, aynı altın dikdörtgende meydana geldiği benzeri) ve yukarıdaki matematik işlemini mahaline getirirseniz ve bir,6180 değerine ulaşırsanız, 2 nesnenin altın oran içerisinde olduğuna kanı getirilir. Matematik işlemini yaptığınızda altın oran 1,6180 değil, 1.6180339887. Biçiminde devam etmektedir, başka bir deyişle ondalık rakamlar sonsuza gidiyor. Tasarımda altın oran gerçek sözlü ve sözlü anlatım yapan, düşüncelerini açık aktaran, dizayn ve görüntü yeterliliğine sahip, sistemli düşünmek, kendini yenileyebilen özellikte olması gerekiyor.

Grafik Tasarımda Gestalt ve Görüntüyü İdrak

Gestalt felsefesini bilmek grafik tasarımcıya amaç kitlenin idrak boyutuna yönelik dizayn üretebilmek bakımından kıymetli bilgiler sunar. İnsan gözünün biçimi ve uyumu grup ve ilişkilendirme niteliğine sahiptir. Benzer birim personel çeşitli biçimde tertip ederek farklı tek anlam edebilir.

Gestalt teorisinin basit prensipleri

Görsel tek imajın parçaları, çeşitli bileşkenler model analiz edebilir ve değerlendirilebilir.

Görsel tek imajın tamamı onun parçalarının toplamından çeşitli ve ek olarak kapsamlıdır.

Grafik Dizayn ve İletişim

Grafik dizayn, iletişim kurma yerine sanatsal ifadelendirmeleri kullanır ve bilimden, bilgiden yararlanır. Grafik dizayn çerçevesinde anlam edilecek bütün çalışmalar, tasarımlar estetik kıymetler civarı, işlevsel bağlamda da ele alınmak durumundadır. Bu bağlamda grafik tasarımın alanında üretilecek çalışmalar, etkin kontakt kurma niteliğine sahip olmalıdır.

Grafik Dizayn ve Reklam

Grafik dizayn ve reklam yaratıcı dünyanın kapılarını açarak markaya güç katan etkenler içinde önce sırada buluntümör. Grafik dizayn çerçevesinde bilhassa tanıtım reklam bağlamında yapılmış durumda olan bütün çalışmalar, işlevsel olmak durumundadır ve tek o civarı da estetik olmalıdır. Buna bağlı olarak içerisinde yaratıcılığı barındırır.

Reklamda Amaç Kitle

Reklam, amaç aldığı tüketici kitlesi üstünde tespit edecek tek etki yaratarak bu kitlenin düşünme ve alışkanlıklarını etkilemek yoluyla satın almaya yönlendirir. Reklamda slogan kuvvetli olmalıdır. Tasarımda altın oran başarıya giden yöntemde ayak izidir. Dizayn ne civarı yaratıcı olursa olsun, önemli fikre sahip olsa da gerçek yayım arabayı, başka bir deyişle doğru kitle iletişim aracı seçilmeli ve sonuç gerçek tüketiciye ulaştırılmazsa hiçbir işe yaramaz.
" } ] }